Αλλάζει στάδιο η ελληνική μπιροπαιδεία: Μικροζυθοποιία Κυκλάδων στη Τήνο!

Παρασκευή


Μία ιδέα με όραμα, η λειτουργία Μικροζυθοποιίας που θα εδρεύει και θα παράγει στην Τήνο μπύρα, αλλά παράλληλα θα ανοίγει δρόμους προοπτικής στις Κυκλάδες και ευρύτερα στη χώρα, παίρνει "σάρκα και οστά" από τον Αλέξανδρο Κουρή, από τα μέλη που απαρτίζουν την ιδρυτική ομάδα και από τους πολύτιμους συνεργάτες του.
     Πρόκειται για μία ριζοσπαστική επιχειρηματική κίνηση που θα αξιοποιηθεί κατάλληλα και δη εν μέσω του οικονομικού κυκλώνα της κρίσης και η οποία θα βοηθήσει να τονωθεί οικονομικά πρωτίστως η τοπική αγορά. Βήμα-βήμα, ο κ. Κουρής που είναι και ο βασικός μέτοχος, με όλη την ομάδα που έχει ξεκινήσει να "χτίζει" τη Μικροζυθοποιία, στοχεύοντας να δείξει ένα "δρόμο", μέσα από τον οποίο μπορεί να υπάρξει φως για την ελληνική οικονομία. Υποστηρίζοντας τη νησιωτικότητα με τις ιδιαιτερότητες και τα εμπόδια, δηλώνει στη συνέντευξη που παραχώρησε αποκλειστικά στην "Κοινή Γνώμη" πως τα ελληνικά προϊόντα πρέπει να αρχίσουν να κατακτούν ξανά την ελληνική αγορά.
Την εποχή που διανύουμε παρατηρούμε ολοένα να αυξάνεται ο αριθμός των επιχειρήσεων που βάζουν "λουκέτο" ενώ ελάχιστες είναι εκείνες που προχωρούν σε νέες επενδύσεις. Πήρατε μία δύσκολη απόφαση να ξεκινήσετε τη δική σας επιχείρηση και να λειτουργήσετε μία Μικροζυθοποιία στις Κυκλάδες και ειδικότερα στην Τήνο. Πως αποφασίσατε να κάνετε αυτό το "βήμα"; Υπάρχει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στην οποία στηρίξατε την επιχειρηματική σας κίνηση;
     "Το όραμα να φτιάξουμε μια κορυφαία μπύρα είναι πιο ισχυρό από την κρίση και η επιχειρηματικότητα η μόνη υγιής διέξοδος από αυτήν. Η κρίση μας κινητοποιεί να βγάλουμε τον καλύτερό μας εαυτό. Εμείς αυτό κάνουμε και ελπίζουμε να αποτελέσουμε παράδειγμα και για άλλους ώστε να κάνουν το ίδιο. Όχι δεν έχουμε απολύτως καμία χρηματοδότηση, Ευρωπαϊκή ή Ελληνική. Η επένδυση γίνεται 100% με ίδιους πόρους. Αν μελλοντικά, μπορέσουμε να ενταχθούμε σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, αυτό σίγουρα θα είναι ευχάριστο".
Ποιος είναι ο λόγος που επιλέξατε να δραστηριοποιηθείτε στην Τήνο;
     "Η εγκατάσταση της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο έχει χωρίς αμφιβολία τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που συνοδεύουν τη νησιωτικότητα και το μικρό μέγεθος της Τηνιακής αγοράς. Όμως υπήρξε κοινή συνειδητή απόφαση με τη σύντροφο μου και συνεταίρο στη δραστηριότητα Μάγια Τσόκλη. Πραγματοποιούμε την επιθυμία μας να συνδυάσουμε μια δημιουργική και παραγωγική δραστηριότητα με έναν Ελληνικό τόπο που αγαπάμε και με ανθρώπους που μας εμπνέουν. Έτσι, η ιδρυτική ομάδα της "Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο" συμπληρώθηκε με τη συμμετοχή στην εταιρία και το όραμα των φίλων μας, Ελίνας και Κωστή ∆άλλα, με τους οποίους μας ενώνουν κοινές ιδέες καθώς και η μεγάλη μας αγάπη για τις Κυκλάδες και ολοκληρώθηκε με την πολύτιμη παρουσία εξειδικευμένων συνεργατών, των Σταύρου Λαδά και Λήδας Νταφούλη που έχουν την ευθύνη για τη λειτουργία της ζυθοποιίας. Ακόμα την ομάδα μας πλαισιώνουν πολλοί και αξιόλογοι επαγγελματίες από την Τήνο όπως το τεχνικό γραφείο "Αναστασία Ψάλτη και συνεργάτες μηχανικοί Ο.Ε.", τις Κυκλάδες, καθώς και άλλα μέρη της Ελλάδος και του κόσμου μιας και σημαντικό μέρος του εξειδικευμένου εξοπλισμού ζυθοποιίας και εμφιάλωσης που διαθέτουμε προέρχεται από την Ευρώπη και την Αμερική".
Ποιος είναι ο σκοπός αλλά και οι δραστηριότητες της “Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο”;
     "Αποκλειστικός σκοπός της "Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων στην Τήνο" είναι η τοπική, Κυκλαδίτικη παραγωγή, εμφιάλωση και χονδρική διάθεση μπύρας υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών. Ξεκινάμε με πάθος και τη βούληση να είμαστε πρότυπο τόσο ως προϊόν τοπικής παραγωγής, όσο και ως παράδειγμα περιφερειακής παραγωγικής επένδυσης που προσθέτει αξία στην οικονομία των Κυκλάδων προς όφελος των μόνιμων κάτοικων και των πολυάριθμων επισκεπτών τους".
Γιατί επιλέξατε τη μπύρα;
     "Επιλέξαμε τη μπύρα γιατί είναι ένα προϊόν που προσφέρει ευχαρίστηση σε ένα ευρύ κοινό και έχει κατά τη γνώμη μας πολλά ακόμα να δώσει στον Έλληνα καταναλωτή. Είναι ένα προϊόν με χαρακτήρα, σε πλήρη αρμονία με τον Κυκλαδίτικο καλοκαιρινό τρόπο ζωής. Μας συγκινεί επίσης το γεγονός ότι η μπύρα, όπως και το κρασί και το φαγητό, μπορεί να εκπροσωπήσει έναν τόπο, να γίνει μέρος της ταυτότητάς του και να λειτουργήσει ως πρεσβευτής. Με αυτή την ιδιότητα μετατρέπεται σε πολιτιστικό αγαθό που εκφράζει την προσωπικότητα αλλά και την ιδιαίτερη εμπειρία που εκπέμπει ο τόπος στους ανθρώπους που τον κατοικούν ή τον επισκέπτονται. Η πρόκληση για μας, είναι να δημιουργήσουμε την κυκλαδίτικη μπύρα, δηλαδή τη μπύρα που αρέσει στον Κυκλαδίτη και εκφράζει τις Κυκλάδες. Αυτός είναι ο μεγάλος μας στόχος".
Η ιδέα πως προέκυψε;
     "Η ιδέα υπήρχε στο μυαλό μας αλλά αποφασίσαμε να την κάνουμε πραγματικότητα τον περσινό χειμώνα. Ένα Σαββατοκύριακο, χιόνιζε θυμάμαι, ήμασταν με τη Μάγια στην Τήνο και το φίλο μας καθηγητή στην Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, Φίλιππο Παπαδόπουλο. Το συζητήσαμε και σταδιακά αποφασίσαμε ότι η ιδέα έπρεπε να γίνει πραγματικότητα. Έτσι άρχισαν όλα".
Στοχεύετε στις εξαγωγές;
     "Ακούμε τις προτροπές για εξαγωγές και ναι, συμφωνούμε ότι είναι σημαντικές για την Ελληνική οικονομία. Πιστεύουμε όμως ότι το πρώτο, το πιο άμεσο και συνάμα απαραίτητο βήμα είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να κατακτήσουμε την - από καιρό - απολεσθείσα Ελληνική Αγορά. Μας λυπεί που στις πρώτες θέσεις τον περισσότερων κλάδων καταναλωτικών προϊόντων βρίσκονται επί το πλείστων, καθόλα αξιόλογα αλλά όχι Ελληνικά προϊόντα και πιστεύουμε ότι πρέπει πάση θυσία και με απόλυτα αξιοκρατικούς όρους και υγιή ανταγωνισμό να δούμε Ελληνικά προϊόντα, Ελληνικών εθνικών και τοπικών εταιριών να κερδίζουν τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις των Ελλήνων".
Πως μπορούν τα Ελληνικά προϊόντα να κερδίσουν τις αγορές του εξωτερικού αν δεν έχουν πρώτα κερδίσει τη δική τους αγορά;
     "Η επανάκτηση της Ελληνικής Αγοράς από Ελληνικές επιχειρήσεις είναι σίγουρα προϋπόθεση βιωσιμότητας της Ελληνικής οικονομίας, πρωτίστως όμως, είναι θέμα προσωπικής υπερηφάνειας και κύρους για κάθε έναν από εμάς τους σύγχρονους Έλληνες. Με άλλα λόγια και για να επανέλθουμε στη μπύρα, δεν είναι δυνατόν οι Κυκλάδες ή οποιοσδήποτε άλλος ελληνικός τόπος, να εκπροσωπούνται από, παραδείγματος χάριν, μεξικάνικες ή τσέχικες πολύ καλές μπύρες όπως άλλωστε και δεν μπορούν το Μεξικό ή η Τσεχία να εκπροσωπούνται από άριστες Ελληνικές μπύρες. Η τοπικότητα, η ιδιαιτερότητα δηλαδή των Κυκλάδων που αιτιολογεί και την ύπαρξη τους ως διακριτής τοπικής οντότητας πρέπει να εκφράζεται και μέσω της σύγχρονης προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών. Όσα περισσότερα αξιόλογα Κυκλαδίτικα προϊόντα δημιουργούνται και κερδίζουν τις προτιμήσεις των καταναλωτών τόσο πιο διακριτή και ελκυστική γίνεται και η συνολική Κυκλαδίτικη ταυτότητα που ωφελεί το σύνολο της τοπικής οικονομικής και όχι μόνο, δραστηριότητας.
     Η σκληρή αλήθεια είναι ότι η αντικατάσταση της τοπικότητας (τοπικά προϊόντα) από την παγκοσμιότητα (παγκόσμια προϊόντα) δε δημιουργεί μόνο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, οδηγεί αργά η γρήγορα στην απαξίωση της τοπικής ταυτότητας με προφανή αρνητικά, οικονομικά και πολιτισμικά αποτελέσματα. Στο δικό μας αντικείμενο εμείς προσπαθούμε η μπύρα μας να αναγνωριστεί ως ένα από τα πλέον αξιόλογα τοπικά προϊόντα που παράγονται στην περιοχή, προσθέτοντας, με αυτό τον τρόπο, ένα ακόμα θετικό στοιχείο στην προσφορά των Κυκλάδων".
Σκοπεύετε να λειτουργήσετε το κτίριο της Μικροζυθοποίας και ως μπυραρία;
     "Όχι. Η Μικροζυθοποιία, αν και θα είναι επισκέψιμη για το κοινό και θα προσφέρει ξεναγήσεις και γευσιγνωσία μπύρας, δε θα πραγματοποιεί πωλήσεις λιανικής απευθείας στους καταναλωτές ούτε θα προσφέρει υπηρεσίες εστίασης. Οι μπύρες μας θα διατίθενται αποκλειστικά και μόνο από τα καταστήματα εστίασης, ψυχαγωγίας και φιλοξενίας καθώς και τις αγορές τροφίμων και ποτών των Κυκλάδων".
     Η παλιά Ροδιά (η μικροζυθοποιία στεγάζεται στους χώρους ενός παλαιού εστιατορίου και άρα διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές) θα ήταν επιπλέον και ένας ιδανικός χώρος εστίασης...
     "Επιλέγουμε αυτόν τον τρόπο "επιχειρείν", γιατί θέλουμε να δημιουργήσουμε μια διευρυμένη αλυσίδα αξίας στην οποία θα μπορούν να συμμετέχουν και να μοιράζονται το εμπορικό όφελος, όλες οι σχετικές με τα τρόφιμα και ποτά, τοπικές επιχειρήσεις. Ο προσανατολισμός μας είναι να έχουμε όλους τους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις εστίασης και ψυχαγωγίας ως συνεργάτες μας".
Πότε θα είστε καθόλα έτοιμοι και θα δοκιμάσουν πρώτοι οι Κυκλαδίτες την μπύρα;
     "Σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, πριν από τα Χριστούγεννα".
Κλείνοντας σας θέτω μία προσωπική ερώτηση. Το επίθετό σας "Κουρής" θυμίζει... Μέσα Ενημέρωσης. Έχετε κάποιο δεσμό με τη γνωστή οικογένεια;
     "Aπολύτως όχι. Καμία σχέση δεν έχω με την οικογένεια των εκδοτών".

Άρθρο από τα νέα του beer-pedia.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου